Pentek, munkaszuneti nap.
Jo alvo leven, csak a kezimixer hangjara ebredek reggel. Majonez keszul a konyhaban.
Mint emlitettem az elozo posztban, egy orara hivatalosak vagyunk egy igazi magyar elohusveti kajalasra. Par dolog azonban meg hianyzik, ugyhogy zuhany utan irany a legkozelebbi bolt, ahol tejfolt lehet kapni. Ahogy a vilagon mindenutt, itt is megvannak azok az uzletek, ahol az itt elo kulfoldi nepek beszerezhetik az otthon megszokott hozzavalokat, alapveto elelmiszereket. Na persze nem olyan rozsas a helyzet, mint Londonban, ahol a lengyel boltokban akar a magyar konyhara jellemzo etelek osszetevoit is be lehet szerezni, no meg ilyen fotokat csinalni.
Tejfol beszerezve, a majonezbol tartarmartas keszul. Majd indulas egy masik varosreszbe Ildiekhez, Aniko kolleganojehez. A lany magyar, a ferje indiai, kislanyuk hibrid. Kesobb csatlakozik hozzank egy lengyel par, szinten kisgyerekkel a kezukben. Kedvesek es szimpatikusak egytol-egyig, a hangulat remek. Nem beszelve az igazi magyar husveti lakomarol, ami az asztalra kerult. Mikor a gepem felszallt, atfutott az agyamon, hogy kar erte, de ugy tunik a husveti menu iden kimarad az eletembol. Nem igy lett.
Kaja utan haza, gyors atoltozes, majd irany a tengerpart, ahol is egy BBQ parti vart rank. Hogy-hogy nem, valamiert ereztuk, akar ki is hagyhatnank az egeszet, de vegul - ha nem is voltunk ott sokaig - csak beneztunk.
A kozlekedes Dubaiban jellemzoen autokkal tortenik. Inkabb bohom nagy terepjarokkal, mint gazdasagos kisautokkal. A benzin literje nagyjabol 55-60 magyar fizetoeszkozbe kerul. Nem csoda, hogy sok a V8-as 6 literes motorblokk az autok orraban. A nagy karosszeria pedig azert kell, mert felnek, merthogy vezetni azt nem tudnak, de a gazpedalt padloig nyomni azt bezzeg igen. Mivel hely boven van az utakon mas magyarazata nincs annak, hogy miert tortenik annyi halalos kozuti baleset. Persze felismertek, ha megszuntetik a keresztezodeseket akkor jelentosen javul a statisztika. Korforgalom es U-turn. A korforgalom remelem nem szorul magyarazatra, a U-turn pedig egy szimpla visszafordito (kanyarodo sav egy hajtukanyarhoz). Nagyjabol ugy kell elkepzelni, hogy van egy hosszu utszakasz, a ket oldala egymastol elvalasztva, utcak mindket oldalon. Jobbra kanyarodni lehet, balra eselyed sincs. A megoldas, el kell menni az uton az elso U-turnig, majd ott megfordulni es a mar ismert jobbrafordulos manoverrel rafordulni a megfelelo utra. Ha nincs szerencsed, kilometerekkel autozol tobbet, mint kene. Lehet, hogy biztonsagos, de rettenetesen pazarlo megoldas - de mint tudjuk, ez itt mit sem szamit.
Ilyen 2 x 8 savos ut mikor lesz Magyarisztanban?
A varosban mindenhol epitkeznek, es ez meg jo darabig igy is lesz. Epul itt metro, tobb tucatnyi felhokarcolo; komplett varosreszek emelkednek ki a foldbol honapok alatt. Vasbeton rulez. A munkaerot India, Pakisztan es a Fulop-szigetek biztositja, a szaktudast pedig europai es amerikai mernokok adjak. Penz van. Fogadjuk ezt el, mint axiomat.
Ami az idojarast illeti, ugy tunik meghoztam a rossz idot. Evek ota nem tapasztalt huvos idoszak van, 18%-os szurke egbolttal es esovel. A "telepen", ahol lakom all a viz a parkoloban.
Na jo ejt mindenkinek. Most megyek es alszom egyet.